مقالات آرشیو خبر ها
چرا آلوارو موراتا سلاح پنهان یوونتوس در نیم فصل دوم خواهد بود؟

چرا آلوارو موراتا سلاح پنهان یوونتوس در نیم فصل دوم خواهد بود؟

پیشرفت یوونتوس در ماه های اخیر به خوبی ثابت شده است، زیرا آنها با ثبت 10 پیروزی پیاپی، سریعا در جدول سری آ‌ بالا رفته اند و به بهترین فرمشان برگشته اند.

 

در واقع، غول های تورینی در حساب هایشان در شبکه های اجتماعی این نکته و صعودشان را یاداوری کرده اند، آنها از بالای جدول به نقطه ی شروعشان برای پیروزی های پیاپی نگاهی به گذشته داشته اند، توییت زیر آنها را در رده ی 12 جدول نشان می دهد:

 

Serie A as it stood 10 games ago ROM 23 NAP 21 FIO 21 INT 21 SAS 18 LAZ 18 ATA 17 MIL 16 TOR 15 SAM 14 CHI 12 JUV 12 ― JuventusFC (@juventusfcen) January 18, 2016

 

حالا در رده ی دوم هستند و تنها دو امتیاز با ناپولی اختلاف دارند و امیدوارند که جامی را که در چهار سال اخیر بالای سر برده اند، دوباره از آن خود کنند. برای این منظور، آنها نیاز خواهند داشت که بهترین بازیکنانشان را به زمین بفرستند و یکی از نمونه های بارز آنها آلوارو موراتا خواهد بود که می تواند عنصر تعیین کننده ای برای رسیدن آنها به این هدف باشد. این مهاجم اسپانیایی تا حالا نقش کمی در پیروزی های یوونتوس داشته است و تنها 3 گل در تمام رقابت ها به ثمر رسانده است، که دو تا از انها در لیگ قهرمانان بوده و گل دیگر او یک ضربه ی سر هوشمندانه به بلونیا در 4 اکتبر زده شد، آخرین گلی که موراتا تا این جای فصل برای سیاه و سفید پوشان ثبت کرده است.

 

از آن زمان تا به حال، این مهاجم 23 ساله 11 بار از ابتدا به میدان رفته است، و دقایق گل نزدنش به 943 دقیقه رسیده است، اما او هنوز هم با فرا رسیدن نیم فصل دوم مسابقات عضوی اساسی از تیم ماسیمیلیانو الگری خواهد بود. اهمیت او در قسمت دوم فصل قبل اثبات شده است، او گل های بسیار حیاتی در لیگ قهرمانان زد که به فینالیست شدن یوونتوس منجر شد و توانست زوج بی نقصی برای کارلوس توز باشد. حالا پائولو دیبالا جایگاه هموطن آرژانتینی اش را پر کرده است، باید توجه کنیم که او تنها یک گل کمتر از فصل قبلش در مدت مشابه زده بود. بازیکن سابق رئال مادرید در در بقیه ی جنبه های بازیش هم پیشرفت کرده است، طبق آمار سایت اسکواکا، تا اینجای فصل، او 53٪ از ضرباتش داخل چارچوب بوده است ― که طبق عکس زیر بالاترین آمار در تیم است ― و نسبت به پارسال ― 50٪ ― هم پیشرفتی هر چند اندک داشته است.

 

 

او همچنین توانسته درصد پاس های صحیحش را از 75٪ به 80٪ برساند و این وقتی جالب تر می شود که بدانید او بیشتر از سال گذشته هم پاس می دهد، طبق هو اسکورد، 13.7 در مقابل 13 در فصل گذشته.

 

در ابتدای فصل که الگری از سیستم 4‐3‐3 استفاده می کرد، موراتا معمولا به عنوان وینگر چپ به کار برده میشد، اما بازگشت به سیستم انعطاف پذیرتر 3‐5‐2، او را به نقش حقیقی تر یک مهاجم برگردانده و امیدوار است که گل های او هم از راه برسند. بدون شک خرید تابستانی یوونتوس ماریو مانژوکیچ با زدن 9 گل در تمامی رقابت ها به عنوان انتخاب اول برای زوج شدن با دیبالای آماده، آلوارو موراتا را کنار زده است، اما سرعت این ستاره ی اسپانیایی او را به مهاجم کاملتری تبدیل می کند.

 

گاتزتا دلا اسپورت، موراتا را به لیورپول لینک کرده بود، در حالیکه شایعات بازگشت به مادرید بدون وقفه به گوش می رسد و امکان این انتقال توسط بپه ماروتا مدیر ورزشی یووه در مصاحبه با مدیاست مورد بحث واقع شده بود:

 

ما وسوسه نمی شویم، ما به موراتا ایمان داریم و عادت کرده ایم که بهترین بازیکنانمان را نفروشیم.

 

اهمیت موراتا توسط مربیش ماسیمیلیانو آلگری هم در ماه نوامبر در یک کنفرانس مطبوعاتی بعر از پیروزی برابر پالرمو تاکید گردید:

 

برخلاف پارسال، که موراتا پشت سر کارلوس توز و فرناندو یورنته بود، آلوارو امسال یکی از اولین انتخاب های ما برای خط حمله است. پاس گل او به سیمونه زازا نمونه ی کارهایی است که او قادر به انجام آن است و او به بازیکن کلیدی برای یوونتوس تبدیل خواهد شد.

 

همچنان که آنها برای بازگشت به لیگ قهرمانان برای مصاف دادن با بایرن اماده می شوند باید برای دفاع از عنوان قهرمانی شان در سری آ هم تلاش کنند، یوونتوس به موراتا برای اینکار نیاز دارد. او کاملا توانایی اش را خواهد داشت.

 

از بلیچر ریپورت ― آدام دیگبی


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: